Devět pravd o golfu / 3. pravda: Zdraví a životospráva



Světová zdravotnická organizace (WHO) zveřejnila již v roce 2010 vědecky podložená doporučení s názvem 'Global Recommendations on Physical Activity for Health', který stanovuje doporučenou dobu, intenzitu a frekvenci fyzické aktivity prospěšné pro zdraví.

Pravidelná fyzická aktivita je totiž důležitým faktorem v prevenci a léčbě nejčastějších nepřenosných nemocí - zejména onemocnění srdce, mrtvice, cukrovky a rakoviny prsu i tlustého střeva.

Fyzická aktivita přispívá k prevenci dalších důležitých rizikových faktorů, jako je vysoký krevní tlak, nadváha a obezita. Je také spojena s posilováním mentálního zdraví, oddalováním počáteční fáze demence a zlepšováním celkové kvality života.

V celosvětovém měřítku není dostatečně aktivní každý čtvrtý dospělý a více než 80% dospívajících. WHO doporučuje dospělým nad 18 let minimálně 150 minut mírně intenzivní fyzické aktivity nebo alespoň 75 minut dynamické aktivity týdně nebo nejlépe kombinaci obojího. Pro dodatečné účinky na zdraví se doporučuje zdvojnásobení tohoto režimu. Děti a mladiství (5-17 let) by měli denně věnovat alespoň 60 minut mírné či středně intenzivní fyzické aktivitě.

Chůze a jízda na kole jsou doporučovány jako vhodné typicky mírně intenzivní fyzické aktivity. Co se týče sportu, golf je považován za nejlepší volbu pro hráče všech věkových skupin. Výhodou golfistů je, že jejich sport není závislý na jejich věku – golf nabízí možnost pohybu do mnohem vyššího stáří, než jiné sporty.

V členských státech Světové zdravotnické organizace vznikají neustále nové modely, jak financovat projekty spojené se sportováním. Nový projekt ve Velké Británii nesoucí název 'Sporting Future - A New Strategy for an Active Nation' se například zaměřuje na význam sportu pro život, přičemž se soustředí na pět hlavních cílů: fyzické zdraví, psychické zdraví, individuální rozvoj jednotlivce, rozvoj společnosti a ekonomický rozvoj.

Čísla pro zapamatování:

+5 let
Švédská studie srovnala 300.818 golfistů s negolfisty a zjistila, že golfisté mají o 40% nižší úmrtnost, což jim přidává podle odhadů pět let života navíc.

1/4
Celosvětově jeden ze čtyř dospělých - a více než 80% dospívajících - nemá dostatek pohybové aktivity.

301
301 různých studií prokázalo, že pravidelná fyzická aktivita přispívá k dlouhověkosti a má pozitivní dopad na fyzické a psychické zdraví lidí jakéhokoliv věku, pohlaví, zeměpisného a socioekonomického původu.

814
Americká studie zjistila zvýšení soběstačnosti, sebeúcty a úrovně fyzické aktivity u 814 hendikepovaných lidí poté, co začali hrát golf.


FOTO: Annie Krčmářová


Zajímavosti

Devět pravd o golfu / 8. pravda: Představuje rozvoj amatérského sportu

Amatérský status je zakotven v golfových pravidlech, aby bylo zřejmé rozdělení na amatérský a profesionální golf. Díky přiměřeným omezením povzbuzují pravidla amatérské golfisty k tomu, aby se soustředili na samotnou hru a ne na...

všechny zajímavosti

Víte, že

Týčko

Na začátku byla hromádka hlíny, na kterou si hráč před odpalem položil míček. Znamenalo to však, že golfista měl stále špinavé ruce. Proto George F. Grant - jihoafrický dentista - vynalezl dřevěný kolíček, který se zatlačil do země a na něj se postavil míček. Týčko se v nezměněné podobě používá dodnes. Týčko zapichuj do trávníku tak, že si napřed vložíš do dlaně míč a teprve pak zatlačíš na týčko přes plochu míče. Má to hned dvě výhody: půjde ti to snadněji a míček bude rovnou ležet na týčku.

číst další

Hřiště

Navštivte jedno z 111 hřišť

Navštivte jedno
z 111 hřišť

Zde nalezneš golfová hřitě zapojená do Bav se golfem...

všechna hřiště

Akce pro veřejnost

DEN Bav se golfem

Golf Resort Lipiny

přehled akcí
© Bav se golfem 2020

 

Zadej lokalitu

 

Po zadání tvé lokality ti zobrazíme nabídku nejbližších golfových hrišť. Najdi si svůj balíček a začni hrát golf!

Loading...

Pokračujte zde